Navigation

 

Global IMC Network

 

דיון בגדה השמאלית: ההיסטוריה של מצפן

06/09/2010 20:00

 

עם פרסום הספר "מצפן - המצפון והפנטזיה" יתקיים דיון בגדה השמאלית בהשתתפות המחברת, ותיקי התנועה ומבקריה. הדיון יתקיים ביום שני, 6 בספטמבר, בשעה 20:00 במועדון הגדה השמאלית - בהשתתפות: המחברת, ההיסטוריונית ד"ר ניצה אראל, והפעילים הוותיקים: מיכאל ("מיקדו") ורשבסקי, חיים הנגבי וראובן קמינר. הנחיה: אפרים דוידי.

 

על הספר:ישראלים רבים זוכרים אותם. חבורות קטנות של צעירים בחוצות הערים נושאים כרזות מרגיזות, מחלקים כרוזים מקוממים, נכנסים לעימותים מילוליים ולעתים אף מותקפים באלימות על ידי עוברים ושבים. העיתונות גינתה אותם כבוגדים, הממסד רדף אותם. ככאלה – כמנודים וכבוגדים – התקבעו אנשי "הארגון הסוציאליסטי הישראלי – מצפן" בזיכרון הקולקטיבי הישראלי. מי היו הישראלים שהיו מוכנים לצאת אל מחוץ למחנה הלאומי? מה דחף אותם להתעמת עם בני משפחה, חברים ומכרים? מה היה אופייה של תנועת מצפן אשר אליה הצטרפו, ומדוע עוררה רוגז כה רב בקרב הישראלים-היהודים?





חברי מצפן רצו לתקן את החברה הישראלית ואת העולם כולו. האם צדקו בניתוחיהם התיאורטיים? מדוע נכשלו ביישומם הפוליטי? הדיון במצפן הנו קשה ובעייתי עבור החברה הישראלית, אבל האם למרות זאת חלחלו מסרי התנועה אל השיח הציבורי של ימינו? עם שאלות אלה ואחרות מתמודדת ניצה אראל בספרה המרתק "מצפן – המצפון והפנטזיה". שאלות אלה יעמדו גם במרכז הדיון שיתקיים בגדה השמאלית, רחוב אחד העם 70. הכניסה ללא תשלום. פרטים נוספים: mikhlala@hagada.org.il





     

Comments

Random Image

19m6copy
 

Syndicate

Syndicate content Features

Syndicate content Newswire