Navigation

 

Global IMC Network

 

עצומת תמיכה במאבק לקצבאות נכות בגובה שכר מינימום

2160 ש"ח היא קצבת הקיום* (נכות) של קרוב ל- 160 אלף נכים, חסרי כושר עבודה מלא, המקבלים קצבתם מהביטוח הלאומי, גובה הקצבה קצת יותר ממחצית שכר המינימום. 

 

המדינה כופה על האזרחים ובחוק לשלם לאדם עובד - שכר מינימום (כשהוא אינו נכה), זאת על מנת שיוכל לקיים עצמו ומעל לקו האדום של העוני והמחסור. כשזו המדינה שצריכה לשלם ולנו כנכים את קיומינו, במצב שבו אנו לא מסוגלים לכך, היא בוחרת לשלם סכום שקרוב למחצית מזה.

אנחנו דורשים שכר מינימום לנכים חסרי כושר עבודה ,
לא דורשים מעל ומעבר ... דורשים בסך הכל לחיות בקו האדום, זה שנבחר על ידי המדינה עצמה לכלל האזרחים שלה. דורשים לקבל שוויון זכויות.

 

מה ההצדקה המוסרית שיש להמשיך את העוול ההיסטורי? איזה צידוק חזק דיו כדי לקיים דיכוי נכים והשפלה שכזו? 

דו"ח של ד"ר מומי דהאן שפורסם רק לאחרונה מצביע על ירידה של 22% ברמת ההכנסה הפנויה שלנו הנכים ובין השנים 2000 ל- 2008 ובו בזמן על צמיחה כלכלית של אזרחי המדינה ב- 11% (18% בעשירון העליון).

האם זו לא ההוכחה שנשחקה קצבת הנכות ובשמונה שנים ב- 33%? .. כמה אפשר עוד?

קצה נפשינו בחיים ללא כבוד, בוויתור על לקיחת תרופות, טיפולים רפואיים, במלחמה החודשית על תשלום החשבונות, בוויתור על טיפול סיעודי ראוי, בוויתור על ניידות, על קורת גג ראויה.

עד מתי ממסד מתנשא יפשיט אנשים מכבודם?!  עד מתי ימשיך להתעלל ולהתעמר בנכים?!

מי מהנכים שיכול לעבוד שיעבוד! - אבל מי שזקוק לקצבה ולא משנה אם לזמן קצוב או לתקופה יותר ארוכה או ובלי בושה, כן יש כאלו שזקוקים לה לכל החיים! 

מדוע שאותם המתקיימים מקצבה לא יחיו בכבוד?! 

אין זו דמגוגיה זולה...כדי להעצים אישית מי מאיתנו שנאבק. זו אמירה חברתית מציאותית, הגיונית, נכונה וצודקת של אזרחים שדורשים לקבל שוויון חברתי וצדק חברתי! 

מי בנפגעים?

באופן ישיר מאות אלפי נכים, בשלל נכויות שונות, ילדים נכים ונכים בגיל הזהב. באופן עקיף, כל אזרח במדינת ישראל שיכול למצוא עצמו מחר קשור לנכות או נכה בעצמו.

המטרה של כולנו

אולי זה חלום , אבל בלי שנחלום אי אפשר שתתקיים תקווה ולו קטנה לשוויון לנכים במדינת ישראל ולא רק בנושא זה. 



חוסנה של החברה נמדד ביחסה לחלש, לנזקק, לנצרך ואין זו אמירה מהפה החוצה. 



אפשר לחלום וטוב יהיה אם כל אחד ואחד מאיתנו יחלום, יש הרבה חולמים, כשכל אחד מאיתנו יתחבר לחלום הזה ונחבר את החלום של כולנו יחד, החלום יהפוך למציאות. 

אז בוא וצרפו את החלום שלכם, לזה שלנו וחתמו על תמיכה במאבק.

נכים במאבק.

 

*זו קצבת הבסיס מעבר לה משולמת תוספת שבין  232 ל - 343 ש"ח לחלק מהנכים החמורים.  לחלק מהנכים משולמת תוספת בעבור ילדים ואישה (בתנאים מוגבלים). הסכומים הם לפני תשלומי החובה.     

http://www.atzuma.co.il/mavaknachim

 

Comments

Random Image

211782_332
 

Syndicate

Syndicate content Features

Syndicate content Newswire