Upcoming Events

  • No upcoming events available
 

Navigation

 

Global IMC Network

 

תרגום לעברית של נאום נשיא איראן דר' מחמוד אחמדי נג'אד ברובע הדרומי של בירות - 13.10.2010

להלן נאומו של נשיא איראן דר' מחמוד אחמדי נג'אד במהלך הטקס שנערך לכבודו ברובע הדרומי של בירות, לנוכח אצטדיון מלא מפה לפה של מוקיריו הרבים שבאו לברכו.

בשם האל הרחום והחנון אני מודה לאל יתגדל ויתרומם, ומשבחו ללא סוף, על שהביא אותי לבקרכם, בני העם הלבנוני היקר.
לבנון היא ערש עובדי האל, ובני החורין ונווה ירוק מעוטר בורדים המפיצים ניחוח מגוון של דתות, עדות ואסכולות שונות.
לבנון היא בית-הספר להתקוממות ועמידה איתנה אל מול כוחות הדיכוי של העולם הזה, ובית מדרש לסיפורי גבורה והשתדלות למען המטרות האנושיות הקדושות.
לבנון היא דגל הגאווה והעצמאות המרצד כאבן חן בוהקת מעל האזור.
טוהר המחשבה, התעלות הנפש, וטוהר האבות של העם הלבנוני מתמזגים עם יפי הטבע של חבל ארץ זה, והופכים למרקם שאין דומה לו, ותשורה שמימית מבורכת.

יקירי: הביקור בלבנון זקופת הקומה, והמפגש עם נציגיה ועמה האציל, היו לי כחלום רענן ויפה.
באתי אליכם מארץ האימאם אלח'מיני עליו השלום, נושא עמי את מיטב הברכות, ומביא לכם יקירי ואהובי את אהבתו הנאמנה של העם האיראני והנהגתו ההולכת בדרך ישרים.
שלום האל ישתבח שמו, וברכתו על העם הלבנוני, בעל שיעור הקומה, על כל דתותיו ועדותיו השונות והמגוונות.
ושלום האל ישתבח שמו, וברכתו על חכמי הדת אנשי הרוח והיוצרים שבקרבו, ובמיוחד על הנוער הלבנוני אשר הגן ועודנו מגן על כבודה ועצמאותה של לבנון.

יקירי: עולמנו עומד היום על סף שינוי עצום, שסימניו החלו למעשה באזורנו.
הנכם יודעים היטב כי היהירים בעלי השליטה עשו שימוש בכוחם החומרי כמו גם בהונאה ובאלימות מזה עשרות, יתר על כן, מאות השנים על מנת להרחיב את שליטתם והשפעתם הברוטאליים, והשתמשו באזורנו כאמצעי להכניע בעזרתו את העולם כולו.
אין להם כל גבול, והם אינם מסתפקים בפחות מציות מלא לרצונם של האזור והעולם כולו.
הם מציגים את זולתם כחלשים וחסרי אונים, בעוד שהם מציגים את עצמם כשופטים ומענישים.
נפשות העמים, משאביהם, יכולותיהם, כבודם ותרבותם - במיוחד בקרב עמינו - פרוצים לחלוטין לדידם של היהירים ובעלי השליטה הללו.

לדעתם של היהירים ובעלי השליטה, המוסלמי הנוצרי והיהודי כאחד וכל מונותאיסט אמיתי אשר מבקש צדק, נחשב לאויב.
תפישת עולמם החומרנית כשלעצמה מתנגשת בעוצמה עם התפישה האלוהית אשר מרוממת את האדם אל דרך המישרים בדיוק כשם שהבורות והאפלה מתנגשים עם ההשכלה והאור.

אחי ואחיותיי היקרים: האמת היא כי אותם הכובשים והמשעבדים שהכרנו, לאחר שנחלו בעבר תבוסה אל מול שאיפות העמים נחלצו לשינוי עורם וצבע סיסמאותיהם אבל מטרתם נשארה על כנה.
ובמקום שהצדק והאהבה והחופש ושמירה על זכויות האחר יקרה לליבם של העמים, הם מאמצים סיסמאות אנושיות בוהקות בזמן שבפועל הם נוהגים בחוסר אנושיות משוועת.

וכאן אני רוצה לציין דוגמאות:

ראשית: לאחר תכנון מראש וחוסר מודעות של עמי האזור, באמתלה של פיצוי על אבדות מלחמת העולם השנייה, הם כבשו את פלסטין הרגו אלפים והגלו מיליונים, ושתלו בה ישות מערבית בלתי חוקית המהווה איום קבוע ומתמשך על כל עמי העולם ומדינותיו.
ובכל מקום שכוחות השליטה המערביים רוצים להשתלט עליו הם נותנים לישות המופקרת הזו יד חופשית לבצע בה את כל סוגי הפשע ובכל מקום בעולם.

התבוננו היטב והגיעו למסקנה בעצמכם: האם אפשר למצוא בתולדותיה של התנועה הציונית דבר זולת פשעים ועברות?
והנכם רואים במו עיניכם: הרג גברים נשים וילדים חסרי ישע בפלסטין תוך שימוש בנשק אסור; הריסת בתים ושדות וניתוק אספקת המים, המזון והתרופות מתושבי עזה; הוצאות להורג מוכרזות מראש, והתקפת אזרחים ושיירות סיוע הומניטרי אפילו במים הבינלאומיים; איום על מדינות האזור ועמיה, וביצוע פשעי מלחמה בלבנון ופלסטין. וכל הזוועות הללו הפכו לדבר שבשגרה וללחם חוקם היומי של הציונים.

כוחות השליטה המערביים מפריחים סיסמאות למען "זכויות האדם" ודורשים מאחרים להתחייב עליהן בעוד הם רומסים זכויות אלו השכם והערב.

הישות הציונות הנה ביטוי מתוחכם למשטר הקפיטליסטי המערבי והתגלמות חיה לו ולרעיונותיו החומריים. וההוכחה החותכת לכך היא הקונצנזוס המוחלט של המדינות השליטות בדבר הענקת התמיכה המוחלטת לחולי הנפש האלה. מדינות אלו מחשיבות את הישות הציונית העושקת כגורם מאחד עבורן והכלי לשליטתן בעולם ולמטרה זו דאגה לספק לה נשק גרעיני.

בעלי החסות של הישות הציונית הכובשת הזו כבר הצליחו להשפיל את בורא עולם יתגדל ויתרומם, ואת הנביאים ואת ספרי הקודש ואת קודשי הקודשים האנושיים, אלא שעבורם – ההתקוממות כנגד פשעיהם וההתנגדות להם והסירוב לקבל את תכתיביהם – כל אלה פשעים שאין להם מחילה.

אלא שהעמים חושבים אחרת, שכן גם במערב האנשים סובלים מהאידיאולוגיה הציונית ודרכיה ולולא הלחץ הציוני הבלתי פוסק המשתיק כל ביקורת הם היו מבטאים דעה זו בקול רם ברחובות.

באמצעות החמלה האלוהית והעמידה האיתנה של עמי האזור נגלית כיום התרמית הציונית ורבבות אנשים ברחבי העולם קמים כנגד הישות התוקפנית הזו. אלה הם עובדי האל האמיתיים, אשר התאחדו סביב האמונה בבורא עולם יתגדל ויתרומם, כשם שעבדי האגואיזם התאחדו סביב ציר השטן.

שנית: קיום סכסוכים וחוסר יציבות באזורנו. אנו מוצאים כי בלבנון יד ההונאה הפושעת נשלחה כנגד אדם יקר ואישיות החרדה למולדתה, ורואים כיצד מפברקים חדשות, וכיצד פועלים ארגונים השייכים למדינות השליטה המערביות, הפועלים כביכול "למען זכויות אדם", על מנת להפנות אצבע מאשימה כנגד אנשים יקרים נוספים על מנת לחזק את שליטתן באמצעות פיזור זרעי מחלוקת ופיצול.

כוחות השליטה המערביים שואפים ליצור פירוד בין העמים המורכבים מקבוצות ודתות שונות אשר חיו יחד מאות בשנים בשלום והרמוניה ואהבה, ונהנו מתרבות, זהות ומהות אחת לאורך הדורות.

הם שואפים לפגוע בקשרי האחווה בין העמים כדוגמת הקשרים שבין העמים הסורי והלבנוני.

יקירי: שימו לב כי בכל פעם שהם כבשו עם או פלשו לארץ כלשהי, הם ניצלו בציניות את ההבדלים העדתיים והאתניים. בעיראק לדוגמה, חיים שיעים, סונים, כורדים, טורקמנים ונוצרים. הם חיו באחווה זה לצד זה, וזה בקרב זה, לפני הכיבוש. אך מאז הפלישה לעיראק ותחילת התערבות מדינות ברית האטלס נתגלעו הסכסוכים והעימותים באזורים שונים של עיראק.
יצירת הפיצול הנה שיטה ידועה וגלויה, המנוצלת בדרכים שונות בידי כוחות השליטה המערביים. הם אינם מעוניינים שאף עם מעמי האזור הזה יהיה מאוחד, חזק, עצמאי ומפותח.

אבל בזכות התודעה של עמי האזור, נחשפה היום שיטתם של כוחות השליטה במערומיה, ועמי האזור מבינים היטב כי סמל הגאווה היא האחדות, ומודעים לחלוטין לטבעם של המסכסכים וגחמותיהם, ועמי האזור עוד יסכלו את ההזדמנויות שניצלו כוחות השליטה ולא יתנו להם להטביע את הקבוצות השונות של העם הלבנוני בסכסוכים על רקע הבדלים של מה בכך בינן.

שלישית: האמריקאים ובני בריתם ניצלו כאמתלה את אירועי ה – 11 בספטמבר המכאיבים על מנת לפלוש לאפגניסטן ולתקוף את עיראק. שם הם הרגו והפכו לפליטים מאות אלפי אנשים, והחריבו את כל התשתיות.
כאשר מתבוננים בהשלכות של החורבן שהמיטו הכובשים באפגניסטן ובעיראק, ולאחרונה בפקיסטן, מבינים היטב כי מטרתם מעולם לא הייתה גילוי והענשת הגורמים שהם משערים וטוענים שביצעו את אירועי ה- 11 בספטמבר. ברור כי היה זה רק תירוץ לפלוש לאזור ולטפל באינטרסים הקולוניאליים שלהם בארצותינו.

אכן ידיעת עובדות ארועי ה – 11 בספטמבר ובדיקת הקופסאות השחורות של המטוסים, פתר בעיות רבות. ומכאן אני מכריז כי יש להרכיב ועדה בינלאומית בלתי תלויה וניטראלית על מנת לחקור ולגלות מה קרה באמת באותם אירועים כואבים, וכי זוהי דרישת כל העמים.

כדאי שהפוליטיקאים האמריקאים ובני בריתם ישימו לב כי ההסתמכות על ועדה שכזו, תהווה הזדמנות ומוצא הולם גם עבורם, וכל סוג של הימנעות מדרישה חוקית ואנושית זו, תוכיח כי אירועי ה - 11 בספטמבר בוצעו בתכנון מראש ולמטרת התפשטות קולוניאלית גרידא.

ואני מייעץ לכובשי עיראק ואפגניסטן: המוצא הטוב ביותר עבורכם הוא לעזוב מייד את האזור להתנצל בפני העמים ולפצותם על אבדותיהם. ואם לא תנהגו כך, הרי שזרועם של עמי האזור שהיא ביטוי ליכולתו של בורא עולם ישתבח שמו, תגרשכם בחרפה מהאזור, ועוד נעמיד לדין את הפושעים.

רביעית: ישנם אלפי בני חורין מפלסטין ועמים אחרים, שנחטפו באופן פחדני ונזרקו לבתי הכלא והמעצר של הישות הציונית. ולמרות זאת איננו שומעים בת קול ואפילו לא לחישה, המגנה זאת מצד כל הארגונים הטוענים כי הם פועלים למען זכויות האדם, ותובעים את אבטחתן.

נמצאים עמנו כאן במשלחת האיראנית גברת מאמינה ונער אמיץ. הישות הציונית בעת שכבשה את לבנון לפני 28 שנה, חטפה את בן זוגה של הגברת הזו ואביו של הנער הזה, ששמו מחסן אלמוסאווי שהיה אחראי על עניני השגרירות האיראנית בלבנון בזמנו.
ארבעה דיפלומטים איראנים: מחסן אלמוסאווי, אחמד מתוסלינאן, תקי ראסתיגאר מקדם וכאזם אח'ואן, הם אנשים בעלי השכלה ואהבה לבני אנוש, וזיקה אמיתית לאחווה ולשלום. ארבעתם התגוררו בלבנון באופן חוקי, כאשר נחטפו, וכיום אסורים בידי הישות הציונית. בהסתמך על המסמכים והידיעות הודאיות, ארבעתם עדיין בחיים והם אסירים בלתי חוקיים בכלא הציוני.
הישות הציונית היא האחראית לשלומם ולחייהם, וחייבת להתיר מייד לנציגי הצלב האדום לפגוש בהם ולפתוח בסידורים שיביאו לשחרורם עם כל יתר העצורים.

חמישית: המשבר הכלכלי, זיהום הסביבה, והשינויים האקלימיים החדים, אלה הם הגורמים לעוני, לחוסר הפיתוח ולקשיים נוספים של עמים רבים ברחבי העולם. אלה הם גם חלק מהתוצאות של מדיניות המשטר השליט החד-קטבי והחשיבה הקפיטליסטית אשר אינה מתעניינת בדבר זולת הרווח החומרי המכסימלי, ללא כל התחשבות בערכים אנושיים מוסריים.

ידידי ויקירי: נזדקק לשעות רבות על מנת להגיש רשימת צעדים להפלתו של המשטר הקפיטליסטי והאידיאולוגיה שלו. והמציאות כבר מדברת בעד עצמה וחושפת את אותם היהירים בערומיהם אל מול עיני העמים.

הישות הציונית שכבשה בשנת 1982 חלקים נרחבים מלבנון עד הבירה בירות נחלה תבוסות מרות – במהלך שלושה שלבים - ובמיוחד במהלך התקפתה בחודש תמוז שנת 2006 את לבנון, לאחר גורשה בגבורת העם הלבנוני וכוחות ההתקוממות האמיצה שלו ולבסוף באמצעות ההתמודדות ההרואית שערך נגדה הצבא הלבנוני הגיבור.
כמו כן אפוס הגבורה של תושבי עזה והתקוממותם במשך עשרים ושניים יום גילו את חולשת הישות הציונית יותר מאי פעם.

שימו לב כי יתכן שתחושתה של הציונות הנבובה כי הגיעה למבוי סתום, תביא אותה לפשעים חדשים. זאת בתקוה שיביאו לה את הישועה. אני מכריז מכאן שכל פשע חדש שהישות הציונית תיזום, לא יועיל לה ורק יקצר את חייה של הציונות המגואלת בדם, גזל ובושה.

עם הכרזת ההבטחה להחזיר חלק קטן מהשטחים הפלסטיניים, ללא חזרת הפליטים, ללא ההכרה בזכות המלאה לריבונות לאומית, ותחת התנאים הכפויים הקשים ביותר, הם מדברים על שלום. ובו בזמן ממשיכים להתפשט ולהשתלט על שטחים נוספים, ולתקוף ולכבוש ולא ממלאים אף החלטה בין לאומית ואף אחת מהבטחותיהם הכוזבות.

שידע העולם כולו כי קיום הישות הציונית בכל צורה שהיא ולו רק על מטר אחד מפלסטין הוא בחזקת מתן הזדמנות מתמדת לכיבוש ולפשע. שיהיה מודע העולם כולו לכך ש"מדינה יהודית" משמעה מדינה גזענית, ומשמעה פליטות של יותר ממליון וחצי איש מתושביה המקוריים של פלסטין הכבושה.

ובכן, מה היא הדרך לפתרון הסוגיה הפלסטינית?

הדרך היחידה לפתרון הסוגיה הפלסטינית והנחלת שלום בר-קיימא היא ההכרה בזכות הריבונית של העם הפלסטיני, חזרת הפליטים הפלסטינים לארצם ועזיבת הכובשים אל מולדותיהם המקוריות.

לטובת מנהיגי הישות הציונית, כדאי להם לחזור למולדתם ולהחזיר את פלסטין לבעליה המקוריים, ואם לא ינהגו כך זעם העם הפלסטיני וזעם יתר העמים החופשיים יהיו בעוכריהם.
וכאן אני מבקש ממדינות האזור, ללכת בעקבות עמיהן ולהזדהות עמם. לאפשר לציבור לבטא בחופשיות את דעתו בנוגע לבעלי השליטה, ובנוגע לפשעי הישות הציונית, ולהרשות לציבור להגיש את סיועו לעם הפלסטיני המדוכא, וללא כל ספק כל מדינה או אדם שמתכוון להכיר בישות הציונית האלימה בכל אופן שהוא, יבודד ויגונה מצד עמי האזור.

שידעו בעלי החסות של הישות הציונית שהדרך העדיפה להם, יתר על כן, היחידה על מנת להחיות את הרעות והשיתוף עם עמי האזור היא שייזמו בעצמם את סיום שלטון הישות הציונית. מחובתם ליזום את סיום השלטון הציוני כפי שיזמו בעבר את כפייתו על האזור, ולהתנצל בפני עמי האזור ולפצותם על האבדות שגרמו, ואם הם חשים מחויבות כלשהי לציונים שישלמו חוב זה מכיסם. אין כל ספק כי העם הפלסטיני מסוגל לנהל את ריבונותו הלאומית בעצמו.

ולמנהיגי האומות המאוחדות אומר: די לרשלנות. הגיע הזמן להוכיח כי זהו ארגון השייך לכל האומות ולא ארגון השייך למספר מדינות שליטות. ובמקום ההכרה בכיבוש, הכירו בחוקיות ובזכות של העם הפלסטיני לממש את ריבונותו, וחייבו את הציונים לנהוג בהתאם לזכות זו וכחוק.
זה מה שדורשים עמי האזור, והתנגדות לרצון זה לא תביא אתכם אלא אל האכזבה והכישלון. וכאן אני מכריז בקול רם שהישות הזו שמינה המערב על מנת לשלוט מהנילוס ועד לפרת לטובת האינטרסים של המשטר הקפיטליסטי כבר נכלאה מאחורי חומות אשר בנתה בעצמה.

יקירי: הנה כבר התגבשה חזית התקוממות העמים בפלסטין, לבנון, סוריה, תורכיה, עיראק ואיראן ובכל האזור הזה. אני מכריז כאן במלוא הביטחון שהישות הציונית נמצאת במהלך נפילתה אל התהום ואין כוח בעולם שיוכל להצילה.

העם הלבנוני היקר: לבנון היא מולדתם של אנשי האחדות ואנשי הטוהר אלא שהשטנים הללו לא יתנו לאחדות ולהרמוניה להתקיים, כי זהו כוח ההתנגדות של העמים, לשם כך הם תמיד ינסו לשבש את דרכנו.
אך אני מכריז במלוא הביטחון: אתם יקירי סמל לביטחון עצמי ולניצחון, כלומר סמל אחדות, וכבר הבאתם את פירות הניצחון המתוקים, כלומר את האחדות, וזרעתם בלב כל השטנים את זרעי הייאוש.

אחי ואחיותיי הלבנוניים: ענייניכם ועניני העם האיראני חד הם, לכן אנו נמצאים עמכם בחזית אחת. גאוות לבנון והתפתחותה היא גם גאוותנו והתפתחותנו, ואנו נשאר תמיד יחדיו זה לצד זה. ובמשך המפגשים עם הנציגים הלבנונים הנכבדים קבענו יחדיו בסיס מוצק למען פיתוח קשרי האחווה העתידיים בתחומים אחדים, והגענו להסכמה משותפת בתחומי האנרגיה, הבריאות, החקלאות, התעשייה, התרבות והתיירות. אין ספק שיישום הסכמים אלה יביא ברכה על שני העמים ועל האזור כולו.

לא נותר לי אלא לפנות בהזדמנות זו בתודה רבה לנשיא מישל סלימאן, נשיא הפרלמנט נביה ברי וראש הממשלה רפיק אלחרירי.
אני פונה באופן מיוחד בתודה והערכה ללוחם היקר כבוד השייח' חסן נסראללה.
כמו כן אני פונה בתודה והערכה לכל הנציגים הלבנוניים ולעם הלבנוני היקר על כל חלקיו ועדותיו ונבחריו ואנשי הדת שלו.
ובמיוחד אני פונה בתודה והערכה לנוער הלבנוני האמיץ, הלוחם והנלהב.

אני מכריז בהקשר זה בכל הגאווה והכנות, כי העם האיראני יהיה תמיד לצידכם ולצד כל עמי האזור.
אני מכריז בקול רם כי המשטר העולמי הבא חייב להיות מקיף, אנושי וצודק, על מנת שיתקימו בצילו שלום בטחון ובטחה, ועל מנת שיתקיים על בסיס של אהבה צדק בכל רחבי העולם.
ומן הראוי שכל מדינות ועמי העולם יוכלו להשתתף בניהול ענייני העולם הזה באווירה של אמון, על מנת לאפשר לכבוד האנושי להתהוות בצל של צדק אמיתי והמהות של האנושות.

זוהי הבטחה אלוהית שתתגשם.
וכבר נכתב בספר תהילים כי "צַדִּיקִים יִירְשׁוּ-אָרֶץ וְיִשְׁכְּנוּ לָעַד עָלֶיהָ" (תהילים כט).
הרצון האלוהי שיבוא נכדו של הנביא האחרון מחמד עליו השלום, יחד עם ישוע הנוצרי עליו השלום וחבורת צדיקים, על מנת לקחת אותנו בידינו לעבר הגשמת עולם חדש ויפה.
אכן אוהבי האנושות הנאמנים ועובדי האל המסורים נמצאים בדרכם אלינו ויגיעו במהרה.
הבה נצא לדרך יחדיו כדי שיהיה לנו חלק בבשורה העצומה הזו.

לסיכום אני רוצה להודות לכם ולהביע את הערכתי לכם, אתם הקהל היקר, וכל הנציגים האישים השרים חברי הפרלמנט וכל המנהיגים הרוחניים הנכבדים.
השלום והברכה לכבוד ולצדק האנושי
השלום והברכה לאהבה ולחופש
השלום והברכה על לבנון הגאה
שלום לפלסטין
שלום לאיראן
השלום והברכה על כל מי שמייחל לחירות וצדק בעולם.
השלום והברכה עליכם, אתם המאמינים והלוחמים.
העתיד הוא שלכם ושל כל אצילי הנפש שכמותכם, ואין ספק שאויבינו לא יזכו לדריסת רגל בעתיד הזוהר הזה.
אנו גאים בכם ומוקירים אתכם ונשאר עמכם לעד.

מערבית: רחלה מזרחי

http://almanar.com.lb/NewsSite/NewsDetails.aspx?id=157929&language=ar

Comments

Re: תרגום לעברית של נאום נשיא איראן דר' מחמוד אחמדי נג'אד ברובע הדרומי של בירות - 13.10.2010

אני מציע לקרוא היטב
נאום מרשים

Random Image

1_a7
 

Syndicate

Syndicate content Features

Syndicate content Newswire