Global IMC Network

  • www.indymedia.org
 

חמישה-עשר נעצרו היום בבוקר באל וואלג'ה

al=wallage

6 פלסטינים תושבי אל-וואלג'ה, כולל ראש הכפר, ו- 9 ישראלים תומכים נעצרו הבוקר בהפגנה נגד חומת ההפרדה בכפר אל-וואלג'ה. ההפגנה התרחשה מול דחפור המבצע עבודות לבניית חומת ההפרדה, והדחפור נאלץ להפסיק את עבודתו לכ- 40 דקות.

ראו וידאו.

המפגינים עמדו או ישבו על יד הדחפור, ולא נהגו בכל אלימות, אך למרות זאת הותקפו בפראות ע"י שוטרי מג"ב, שגם פצעו קל את אחד מילדי הכפר מפגיעת קת רובה בראשו והתיזו גל פלפל על אחד המפגינים הפלסטינים, לאחר שכבר נעצר והתלווה לשוטרים. בשלב זה נעצרו 12 מפגינים, מתוכם 4 פלסטינים ו- 8 ישראלים.

 

[image: August 4, 2010 in Al-Walaja]

 

 צילום: אן פאק, activestills.org

 

לאחר מעצרים אלו חודשו עבודות הדחפור, אך עדיין שוטרי מג"ב המשיכו לדחוף את יתר המפגינים הרחק מהמקום אל תוך הכפר. תוך כך הם עצרו עוד שני מפגינים פלסטינים.

 

ישראלי נוסף נעצר בעת שעבר ברכבו במחסום שמפריד את אל-וואלג'ה מירושלים, הרחק מהמקום ואחרי שההפגנה כבר הסתיימה.

 

למרות הנסיבות השונות, כל המפגינים הובאו במהלך היום בפני שופט עם אותן האשמות ושוחררו לפנות ערב בתנאים דומים של הרחקה ל- 60 או 90 יום (בתלות בקיום תיקים פתוחים נגדם) מהגדר באל-וואלג'ה או - לפלסטינים תושבי אל-וולג'ה - מהפגנת בלתי-חוקית, ובחתימה של צד ג' על ערבות של 3000 ש"ח לכל אחת/ד.

 

*רקע*

 

 בעקבות חומת ההפרדה, הכפר, השוכן דרומית לירושלים ומערבית לבית-לחם, עתיד להיות מנושל מכמעט כל אדמותיו - כ- 5000 דונם - ולהיות מסוגר מכל צדדיו ע"י חומה שתנתק אותו מירושלים, בית-לחם, ובעצם שאר העולם. לאחר הכיבוש של 1967 והשרטוט מחדש של הגבולות המוניציפליים של ירושלים, כמחצית מהשטח הבנוי של הכפר סופח לישראל ונכלל באיזור השיפוט של ירושלים, בעוד שהתושבים עצמם לא קיבלו תושבות או אזרחות ישראלית ונחשבים לא-חוקיים בבתיהם שלהם. כמחצית מאדמות הכפר כבר עוקלו ע"י הרשויות הישראליות לבניית ההתנחלויות הסמוכות הר גילה וגילה, ושטחים נסגרו לגישה לתושבי הכפר. בשל היעדר אישורי בנייה בשטחי C (לפי הסכמי אוסלו), הרשויות הישראליות גם הרסו בתים ומטעי פירות, ו- 35 בתים נוספים מיועדים להריסה כתוצאה מבניית החומה, שצפויה להיבנות בין אל-וואלג'ה ובית ג'אלה.    

Comments

Random Image

"כמעט שכחתי" מזכיר את הנכבה ביום העצמאות ברחובות ת"א וירושלים