Global IMC Network

  • www.indymedia.org
 

התנחלות חדשה בירושלים המזרחית

jabel mukaber

בסביבות השעה 8:00 הגיעו כוחות משטרה לשכונת פארוק בג’בל מוכאבר והחלו בפינוי בני משפחת קרעאין מביתם. מדובר בבנין בן 3 קומות שחיו בו כ-15 איש מהם 7 ילדים. יחד עם השוטרים הגיעו גם קבוצת אזרחים, ככל הנראה מאבטחים, שעם הוצאת החפצים והריהוט של המשפחה מהבית פלשו פנימה והחלו בעבודות שיפוץ שכללו הקמת גדרות מסביב לבית. במקום זוהו אנשים המוכרים לפלסטינים מסילוואן כקשורים לאבטחה של עמותת הימין הקיצוני אלע”ד.

עם התפשטות הידיעה אודות הפינוי החלו לזרום עיתונאים רבים לאזור. בנוסף, בעקבות הודעה שהגיעה משותפינו הפלסטינים בסילוואן הגיעה קבוצה של כ-15 פעילי “סולידריות”. כוחות רבים של המשטרה חסמו את כל הכניסות לאזור הבית ולא אפשרו לפעילים או לעיתונאים להיכנס לאזור הבית המפונה. במקביל התברר כי בפועל הוטל עוצר על כל אזור הבית וגם תושבי הבתים הסמוכים נאלצו להישאר מסוגרים בביתם במשך כל שעות הבוקר.

פעילי “סולידריות” הצליחו לבסוף להגיע לאזור, לתעד את הפינוי עצמו ולמסור דווחים לעיתונות ישראלית (כאן, כאן כאן, וכאן) ובינלאומית (כאן כאן, וכאן ופחות מוכרים כאן, כאן, כאן, כאן וכאן).

במקום נראו 3 משאיות השייכות לחברות ההובלות “דורון הובלות”, “לוי יוסי הובלות” ו”לוי הובלות”. הרהיטים והחפצים האישיים של דיירי הבית הועמסו אל תוך המשאיות שהעבירו הכל למחסן במושב אבן ספיר. במקביל כבר החלו המתנחלים לבצע עבודות בתוך הבית. העבודות כללו איטום של חלקים מסוימים בבית והצבת גדרות. נדמה כי בשלב זה אמורים להכנס לבית רק מאבטחים, אולם אין לדעת מה כוונותיהם האמיתיות. בשעות הצהריים המוקדמות כאשר ניסו שני פעילי “סולידריות” לצלם את המתנחלים ברחוב הם הותקפו באגרופים ובעיטות. השניים נחבלו ופנו לתחנת המשטרה בכדי להגיש תלונה כנגדם ואחד המתנחלים עוכב לחקירה.

ראו סרטונים:

http://www.youtube.com/watch?v=fHEQ-MXrlMA

 

http://www.youtube.com/watch?v=6D1rpw9oDPI

 

 

“דו קיום נוסח סילוואן בג’בל מוכאבר?”

עוצר, גדרות, מאבטחים אלימים וחמושים, גדודי מג”ב ויס”מ והטלת אימה הם כולם רק חלק ממה שמרכיב את הקמתה של עוד התנחלות במזרח ירושלים. ג’בל מוכאבר היא שכונה פלסטינית בדרום מזרח ירושלים, אחת השכונות הפלסטיניות הגדולות בעיר. עמוק בתוך הכפר, בין אלפי התושבים הפלסטינים, החליטו אנשי הימין הקיצוני להתנחל. מאחורי ההתנחלות הזאת עומדת לא אחרת מאשר עמותת אלע”ד שאת מעלליה אנו כבר מכירים מאזור סילואן.

עמותת אלע”ד מכחישה שמדובר בפלישה שלה וטוענת כי אמנם היא סייעה לרכישת הנכס אך הרכישה היא של חברת השקעות הנקראת LOWELL INVESTMENTS”". בדיקה זריזה מגלה שמדובר בחברה הרשומה באיי קוקוס. לא, זו לא בדיחה, באמת איי קוקוס. ומי הוא נציגה של החברה בישראל? כמובן, לא אחר מאשר דוד בארי, יו”ר עמותת אלע”ד.

בהליך המשפטי שניהלה משפחת קרעאין בניסיון למנוע את פינויים טענה המשפחה כי המכירה שטוענים אנשי אלע”ד שהתרחשה, היתה בלתי חוקית ונעשתה במרמה ובכפייה. מי שהעיד כנגד טענות המשפחה הוא אסף נבנצל. אסף נבנצל הוא איש עמותת אלע”ד ועובד ישירות תחת דוד בארי. הוא מועסק מזה שנים ע”י אלע”ד ומבין מקבלי השכר הגבוהים בעמותה על פי הדוחות הכספיים שלה. בעדותו אמר נבנצל שהחברה (LOWELL INVESTMENTS) הסמיכה את דוד בארי להיות נציגה בארץ וכי הוא כעובד אצלו ועל פי הוראותיו היה שותף למגעים ברכישת הנכס. בהמשך עדותו בבית המשפט מסביר נבנצל כי התנהלו פגישות רבות בעניין הנכס ואומר:” דוד בארי, עמיעד, ואני. אנו ניהלנו את המגעים. היו עוד אנשים שהיו קשורים בעשיית העסקה, אנו היינו הנציגים.”

בסופו של דבר מעדותו של נבנצל ניתן ללמוד כי למעשה כל המעורבים בפרשה הם אנשי אלע”ד או אנשים העובדים עם אלע”ד. נבנצל עוד מעיד כי הסיבה שהגיעה אליו פנייה מלכתחילה לגבי הנכס הזה היא משום שאנשים יודעים שהוא ובארי עוסקים ברכישות כאלה, היינו של נכסים במזרח העיר. לא מדובר במקרה מבודד. הקשר בין חברת “LOWELL INVESTMENTS” ועמותת אלע”ד ידוע מרכישות דומות בעבר. כך למשל בבית שבשימוש העמותה בשכונת א-טור ולפחות עוד בית נוסף בסילוואן עצמה.

אז מה מחפשת אלע”ד בלב ג’בל מוכאבר? האם גם שם התהלך דוד המלך? האם גם שם יבססו “יחסי שכנות טובים” נוסח סילוואן? מה שבטוח הוא שכניסתה של אלע”ד לעוד כפר פלסטיני תיצור עוד נקודת חיכוך במזרח ירושלים, עוד עימותים, עוד נפגעים, עוד הוצאות עתק על אבטחה מיותרת, ובעיקר עוד עוול. סיפור הפלישה של היום מזכיר לכולנו כי עמותת אלע”ד, בניגוד להצהרותיה, אינה מעוניינת בעיר דוד והארכיאולוגיה, ואלו משמשים אותה רק כמסווה לפעילותה האמיתית. אלע”ד ובארי בראשה עוסקים כל העת בניסיונות ל”ייהד” שכונות במזרח ירושלים על חשבון עתיד כולנו. מטרתם האמיתית של בארי וחבריו היא לעשות כל שבאפשרותם בכדי למנוע הסדר עתידי בינינו לבין הפלסטינים. עמותת אלע”ד במאמציה ממשיכה לסכן את תושבי העיר כולה בכך שהיא יוצרת מציאות של עימות אלים מתמשך תוך ניצול האפליה המובנית אל תוך החוק הישראלי המונע מתושבי ג’בל מוכאבר ויתר שכונות מזרח העיר לממש זכויות קניין דומות במערב העיר. תושבי העיר כולה צריכים לשאול את עצמם לאיזו שכנות טובה ודו קיום מתכוונים בארי ואנשי אלע”ד כאשר הם מגיעים חמושים ומאובטחים ומלווים בגדודי יס”מ ומג”ב ללב כפר ערבי בשטח הכבוש של העיר. מאז שעות הבוקר הספיקה אלע”ד בסיוע משטרת ישראל לזרוק משפחה שלמה לרחוב, לסגור את תושבי השכונה בבתים, להטיל אימה על התושבים ולתקוף אזרחים שהגיעו למקום בכדי לתעד את המתרחש.

וכל זה רק ביומה הראשון בשכונה. שכנות טובה כנראה לא תצמח בג’בל מוכאבר…

 פורסם באתר סולידריות: http://www.justjlm.org/706

Comments

Random Image

1_609351008031788kt0[1]