[independent media
centre]
הפש
English
Hebrew
Arabic

שופיח

םדקתמ שופיח


תא יפיסוה
תמישרל ךלש לאודה
ונלש הצופתה
ךל חלשנ ונאו
.םינוכדע

רמאמ םסרפ
,טסקט חלש
וא לוק ,תונומת
תורישי ואדיו
.השילגה תנכותמ
תושדח
ינכדע רוקיס
.םיעורא לש
קזבמ
יאנותיעה התא
!ךמצע לש
םיעורא ןמוי
האחמ ,םיעורא
תויוליעפו
סקדניא
םירתאל םירושיק
ןאכ
ןאכ תעה בתכ
וידר
טנרטניא וידר
ואדיו
יחרזא ןמוי
םילבכב קבאמ



www.indymedia.org

Projects
climate
print
radio
satellite tv
video

Africa
ambazonia
nigeria
south africa

Canada
alberta
hamilton
maritimes
montreal
ontario
ottawa
quebec
thunder bay
vancouver
victoria
windsor

East Asia
japan

Europe
athens
austria
barcelona
belgium
bristol
cyprus
euskal herria
finland
galiza
germany
hungary
ireland
istanbul
italy
lille
madrid
nantes
netherlands
nice
norway
paris
poland
portugal
prague
russia
sweden
switzerland
thessaloniki
united kingdom
west vlaanderen

Latin America
argentina
bolivia
brasil
chiapas
chile
colombia
ecuador
mexico
peru
qollasuyu
rosario
sonora
tijuana
uruguay

Pacific
adelaide
aotearoa
brisbane
jakarta
melbourne
perth
sydney

South Asia
india
mumbai

United States
arizona
arkansas
atlanta
austin
baltimore
boston
buffalo
chicago
cleveland
danbury, ct
dc
hawaii
houston
idaho
ithaca
la
madison
maine
michigan
milwaukee
minneapolis/st. paul
new jersey
new mexico
north carolina
north texas
ny capital
nyc
oklahoma
philadelphia
pittsburgh
portland
richmond
rochester
rocky mountain
rogue valley
san diego
san francisco bay area
santa cruz, ca
seattle
st louis
tallahassee-red hills
urbana-champaign
utah
vermont
western mass

West Asia
beirut
israel
palestine

Process
discussion
fbi/legal updates
indymedia faq
mailing lists
process & imc docs
tech
volunteer

 

 


technlogy by cat@lyst and IMC Geeks

Hosting sponsored by:
sweethome

indymedia news about us

יוטיב שפוחו הימדקא ,םייח ילעב ,ןוה ילעב לע :ןימא ח"וד Hebrew
by איג 4:03am Sun Jun 8 '03

םכל םג סאמנש ענכושמ ינא ,ןכ
ותמחלמו ץרווש .י לע עומשל
בתוכ םוי ידימש םדא .םייחב
אוה םזיקצורט לע הלימ 8000
רקיעב !ןכסמ שיא (טנמייטסרדנא)
יבגל ויתונויער תא רזחממ אוהש
זאמ .םזילטיפקה סורקי וב עגרה
הברה תונושארה תואובנה
ןכפהמ אוה הארנכ ,ותמ םיניטסלפ
ףתושה ינגרוב אוהש וא !לשוכ
ןוגראב רבח .רשקה תירואיתל
ןימא ודיע ...יעורז ברה ןונמתה
ולש רשק תוירואיתה תא ססבמ
ולש רשק תוירואית ןכל ,תואיצמב
עברא ףלא הנה .גשומב הריתס ןה
!זפמ תורקי הלימ תואמ

print article

dochamin: (80) הצהובון של האינטרנט לרוב הדומם

מאז 1995 | 1550 מנויים/ות | בינתיים לא עולה כסף, תעשו מינוי עכשיו| ותשלחו לחברים


מזור נגד רפואה

מאת כתבנו קופי

או: כך הוגשה תביעה בת חצי מיליון שקל נגד מנהלת הפורומים של וואלה!

בשביל הסיפור הזה דרוש קצת רקע בורסאי. מוכנים? וואלה! נמצאת בבעלות של כמה גורמים, הבכיר ביניהם בזק בינלאומי; השני, הארץ. בסוף השנה שעברה קיבלה וואלה! הלוואה של 3.3 מיליון דולר, מתוכן 3 מיליון מבזק בינלאומי, השותף הבכיר, והשאר על ידי הארץ, השותף השני (NFC). להזרמה הזו חיכו חודשים.

בחודשים שלפני ההזרמה, היו בוואלה! חילופי מנכ"לים. המנכ"ל הקודם - עופר לוי, לשעבר מנכ"ל IOL (שהתמזגה עם וואלה), איש קבוצת הארץ השותף המשני בוואלה! - התפטר, על רקע מה שכונה בעיתונות "יחסים עכורים עם יו"ר הדירקטוריון". יו"ר הדירקטוריון של וואלה! היא ליאורה מרידור, והיא גם יו"ר הדירקטוריון של השותף הבכיר בוואלה!, בזק בינלאומי. באוגוסט קודם לתפקיד מנכ"ל וואלה! אילן ישראלי, מנהל פיתוח עסקים בחברת בזק.

כל מי שמכיר את המפה עקב בענין אחרי השינוי: מה יקרה כאשר מנכ"ל עם רקע של גוף תשתיות מנהל גוף תוכן? מה יקרה כאשר מישהו מלב אימפרית בזק ייתקל בשאלות של חופש ביטוי? ואלה עולות בוואלה! באופן כמעט סדיר.

לפני שנה, למשל, פורסם בוואלה! קישור לכתבה מפוברקת, בה נטען שהאוניברסיטה מפטמת כלבי וחתולי רחוב כדי להשתמש בכבד שלהם לייצור פואה גרא. בשנה שעברה איימה האוניברסיטה בהליכים נגד וואלה! בענין הזה. אבל הדברים מסלימים: השנה היתה כתבה אמיתית שהניבה תלונה אמיתית. תפוח האדמה הלוהט הזה נחת על שולחנו של המנכ"ל ישראלי במרץ השנה.

כוונתי לכתבה שפורסמה בוואלה! במרץ, ועסקה בניסויים בקופים באוניברסיטה העברית. בכתבה חשף אלי כהנא סרטון שצולם בסתר במעבדה אוניברסיטאית, ושתיעד ניסויים אכזריים בקוף בשם מאליש. את הקריינות לסרטון - שצולם עבור אגודה הישראלית נגד ניסויים בבעלי חיים - עשתה ענת רפואה מן האגודה, שגם מנהלת פורום זכויות בע"ח בוואלה!. מתחת לכתבה הקשה, הופיעו תגובות ("טוקבקים") קשות. בתחילת אפריל הגישה האוניברסיטה העברית תלונה במשטרה נגד מנהלי וואלה, על פרסום איומים והסתה לרצח בתגובות לכתבה. ישראלי הגיב לכך, ואמר כי היתה כאן "חוסר הבנה של כללי המשחק, הנהוגים בתקשורת ובזירה האינטרנטית", ו"ריח חמוץ של ניסיון לסתימת פיות, בעיקר אלה של העיתונאים בוואלה".

נמשיך. בתחילת השנה יצא ארגון PETA בקמפיין פרובוקטיבי במיוחד, שהושק בציטוט מפי הסופר יצחק בשביס זינגר: "כל פעם שהרמן נוכח בשחיטת חיות ודגים, תמיד היתה לו את אותה המחשבה: בהתנהגותם כלפי בעלי חיים, כל בני האדם היו נאצים. הזחיחות שבה עשה האדם בגזעים אחרים כעולה על רוחו הדגימה את התיאוריות הגזעניות הקיצוניות ביותר, העיקרון שבעל הכוח הוא הצודק". דו"ח אמין חשב מהרגע הראשון שהקמפיין הזה בעייתי, ואכן הוא הרגיז את יד ושם (כפי שנכתב בנענע). היתה גם איזו פניה ליועמ"ש, בעקבות דבריה של ענת רפואה באותה כתבה. היועמ"ש דווקא קבע שלמרות הביקורת, חופש הדיבור מאפשר קמפיין כזה. לי בכל זאת היתה הרגשה מוזרה: אי אפשר, אבל אי אפשר, להזכיר בישראל את השואה בלי להגיע לבית המשפט. רפואה עצמה כתבה ליועמ"ש ש"הקמפיין הזה אינו מתאים למדינת ישראל".

הגענו למאי. עידו קינן מדווח בנענע על הפרק האחרון בעימות, ואיך עלתה ענת רפואה על הכוונת של חוות מזור. רפואה לא רק ניהלה את פורום זכויות בע"ח של וואלה!, ולא רק שמענו אותה מקריינת בסרטון שפורסם בוואלה! ושעורר מהומות ("ריח חמוץ" וגו') לפני כמה חודשים, אלא גם הינה דוברת האגודה הישראלית נגד ניסויים בבעלי חיים. האגודה הזו רוצה לסגור את חוות מזור, שבה מגדלים קופים, ומנהלת נגדה מאבקים קשים מזה שנים. בין השאר ניסתה בבג"צ למנוע טיסות אל על המובילות קופים מישראל לניסויים בחו"ל, ולהחרים את אינטרנט זהב, שמנכ"לה (הצמחוני) הוא לטענתה מבעלי החווה.

לאחרונה נשמעו בפורום זכויות בע"ח בוואלה! (שמנהלת רפואה) דברים קשים נגד ד"ר בושמיץ, מבעלי חוות מזור. לפי בושמיץ, אמרו עליו שהוא "משמן אנשים". זו רק דוגמית קטנה משלל הדברים שלדבריו נאמרו עליו (ולמשפחתו), ועוד נחזור לכך. בעקבות הדברים, כתב ד"ר בושמיץ מכתב אישי. למי? לענת רפואה? לא. למנכ"ל וואלה? לא. למנכ"ל בזק בינלאומי? לא. בושמיץ פנה ישר לבוס של הבוס של הבוס של רפואה - לאילן בירן, מנכ"ל בזק. בירן בינתיים פרש מבזק, והספיק להיות מוזכר בעיתונות כמיועד לתפקיד בכיר בלישכת ראש הממשלה. מה הקשר שלו לפורום בוואלה? פשוט מאוד. טוב, אולי לא ממש פשוט, ובכל זאת: בזק היא הבעלים של בזק בינלאומי. בזק בינלאומי היא השותף הבכיר בוואלה!. מנכ"ל בזק - הסבא של וואלה! - הסביר איך ביקש מיו"ר בזק בינלאומי ויו"ר דירקטוריון וואלה [ליאורה מרידור, האמא של וואלה!] לעצור את ההשתוללות בפורומים של וואלה!. אוברקיל (no pun intended)?

מנכ"ל וואלה!, אילן ישראלי, נמצא במקום רגיש. בוואלה! היתה בעבר מדיניות מערכתית של קו האסרטיבי בנושאי זכויות בעלי חיים (כך שמע עידו קינן מנענע מפי עופר שני, מנהל התכנים היוצא של וואלה!). מצד שני, שתי תלונות נגד וואלה! תוך כמעט חודש - זה כבר קרוב מאוד להרבה. כשהועבר לישראלי, דרך בעלי המניות של חברתו, המסר על מועקת בושמיץ, הזמין אותו לשיחה מלב אל לב. לפעמים, ככה עושים כשמגיעות תלונות ממישהו שכתבו עליו בפורום.

אותנו לא הזמינו לפגישה, אז נדלג לאחריה. מה לא קרה בעקבות פגישת בושמיץ-ישראלי? ככה: ישראלי לא חזר על הדברים החריפים שאמר על התלונה המשטרתית של האוניברסיטה. הפעם לא עלה באפו "ריח חמוץ של ניסיון לסתימת פיות, בעיקר אלה של העיתונאים בוואלה". אולי כי הראיות היו קשות יותר, אולי כי פורום זה לא בדיוק עיתונות. מכל מקום, מה כן עשה ישראלי? סגר את הפורום (לטענת רפואה, בלי לידע אותה) ופיטר את רפואה. הפורום נפתח מחדש רק לאחר שהוחלף מנהלו. ובושמיץ? הוא תובע חצי מיליון שקל מרפואה - בגין מעשיה בעת מילוי תפקידה בעבר כמנהלת פורום זכויות בע"ח בוואלה!, בטענה של הוצאת לשון הרע, פגיעה בפרטיות ורשלנות. בושמיץ לא תבע את וואלה! אלא רק את רפואה, וזאת למרות שהתביעה מתייחסת לדברים שפורסמו בפורום של וואלה!.

שלא תהיה טעות, בכתב התביעה של בושמיץ טענות רבות וקשות. בין השאר, טוען בושמיץ בתביעתו כי רפואה השמיצה אותו בכך שטענה כי הוא "משמן" אנשים. עוד טוען בושמיץ כי "הנתבעת פרסמה בפורום ב'וואלה!', אותו ניהלה, דברי הזדהות ותמיכה בקמפיין מזעזע המשווה בין זוועות הנאצים בשואה לשימוש בבעלי חיים" (זהו הקמפיין של PETA). כן היו שם, לדבריו, דברים המהווים לשון הרע ומהם עולה השוואה בין חוות מזור לזוועות הנאצים. הוא טוען כי ספג גם ביטויים משפילים, בהם קראו לו "הר", אדון בגרמנית, וזה לא הקשה שבהם. בעקבות דבריה ומעשיה של רפואה, טוען בושמיץ, הוא ומשפחתו הפכו קורבן להטרדות ואיומים ברצח. רפואה לפי נענע: "שיגיד תודה – באנגליה לא רק מאיימים, אלא גם עושים". וגם עוד דברים, אם כי אחרי כן טענה שצוטטה לא במדויק.

אם ייפגשו רפואה ובושמיץ בבית המשפט, זו כנראה לא תהיה הפעם הראשונה. בושמיץ מזכיר בכתב התביעה הנוכחי כי בעבר, "הנתבעת פעלה במטרה לפגוע בתובע גם בדרכים בלתי חוקיות נוספות והועמדה לדין פלילי ע"י מדינת ישראל בעבירה של איומים כלפי התובע. בעקבות הסכמה בין הפרקליטות לסניגורה, החליט ביהמ"ש כי בכפוף למכתב הבהרה של הנתבעת כי לא התכוונה לבצע עבירה פלילית ולחתימתה על התחייבות, לפי סעיף 73 לחוק העונשין להימנע מלעבור עבירה של אלימות לרבות איומים במשך שנה, יבוטל כתב האישום והתיק המשטרתי ייסגר". רפואה מגיבה לנענע: "הוא כל הזמן תובע אותי, זה ממש שיטתי אצלו. יש כל הזמן תביעות והן ממשיכות להגיע. זה תמיד נגמר בסגירת התיק או הפסד שלו".

נמשיך ונעקוב, בציפיה דרוכה לעד ההגנה, יצחק בשביס זינגר.

גילוי נאות: עידו אמין לא אוכל בשר, מעריץ את בשביס זינגר, ומאמין שקופים מן הסוג המגודל בחוות מזור הם יצורים תבוניים. מצד שני הוא לא בטוח שהוא נגד הגלובליזציה.


השלום אצלי בפנים, בואו ביחד ונתבע את הלמו

מאת כתבנו לענייני פרודיות ומשפט

אין בדו"ח אמין של היום מקום לכלום נוסף, אבל את זה אסור היה להחמיץ. הלמו הבלתי ניתן לחיקוי העלה סאטירה מצחיקה (אותי בכל אופן): מהות התחת של החיים. "התגובות היו נהדרות", כותב הלמו, "גם אלו שלא אהבו. רבים חששו בצדק שמכונת התביעות המשומנת של שרי אריסון הולכת לתבוע אותי בבית המשפט על משהו. ואכן, האיום בתביעה משפטית לא איחר לבוא. אבל לא ישירות משרי אריסון, אלא מהחברה שעיצבה לה את האתר של קרן מהות החיים. חברת ספיא פתרונות אינטרנט בע"מ (scepia)". והנה המכתב שהם שלחו להלמו. הלמו הסקרן הלך לפשפש באתר עורכי הדין של ספיה, ולא תאמינו מה גילה. ומה אני אומר? אני אומר: ספיה - יו מאסט בי ג'וקינג.

אגב, ובאמת בלי קשר, עוד אייטם מעניין היום בניוזלטר של הלמו - התפתחות מפתיעה בפרשת חסמב"ה חוזרת. ספר שערורייתי של שפרה האפרתי, שבו מתוארים בני חבורת חסמבה לעת זקנתם. ירון הינו גבר מזדקן בעל נטיה לטיפה המרה עם נטיות הומוסקסואליות, ועוד ועוד. היה בבית המשפט, בקרוב בחנויות הספרים.

http://www.halemo.com/edoar/0014/0001.html



למינוי, שלח/י דואל אל dochamin-subscribe@topica.com
לביטול המינוי, שלח/י דואל אל dochamin-unsubscribe@topica.com
אשמח לקבל שמועות ורכילות דיסקרטית לציטוט בשמי, שמועות ורכילות דיסקרטית בעילום שם, בקשות והערות, פרסום ברשימת התפוצה, בקשות לסינדיקציה ופרסום
המעונינים בקרדיט מתבקשים לציין זאת במפורש
דיר בלק מי שמצטט ללא כתובת הדו"ח: dochamin-subscribe@topica.com

add your comments

Source file


 

(C) Indymedia Israel. Unless otherwise stated by the author, all content is free for non-commercial reuse, reprint, and rebroadcast, on the net and elsewhere. Opinions are those of the contributors and are not necessarily endorsed by Indymedia Israel.