Independent Media Center, Israel
http://indymedia.org.il

אכן, החרדים והחרדיות הם אחיותינו ואחינו
author: יותם (yotamtly@yahoo.com)



היום התראיין אב חרדי (איני זוכר את שמו) לאחת מתחנות הרדיו. בין השאר, הוא סיפר כיצד סיפר לבנו על מותו של אחיו (בנו השני) במעשה של מתאבד מתפוצץ (כנראה במקרה אחר מזה של אתמול, איני בטוח). כשהבן שאל "אבל למה?", ענה לו האב "כי הקדוש ברוך הוא רצה אותו (את הבן) במחיצתו, וכי הוא סיים את תפקידו על פני האדמה".

ולהזכיר, אין מדובר באינדוקטרינציה, אלא בתשובה שבחר האב להעניק לבנו. וזאת בזמן שיכול היה לבחור בדרך הקלה, ולהאשים גורם ארצי כלשהו, כמו שנוהגים ונוהגות כמעט כולם היום. הוא בחר בדרך הקשה (חברתית) של לא להעניק תשובות קלות של שחור ולבן.

אני אנארכיסט ואין לי נגיעה להסברים התיאולוגיים הללו כשהם הופכים לאידוקטרינציה, אבל בחירתו של האב הזה עוררה בי צמרמורת. מעטים הם האנשים שעדיין בוחרים באנושיות ומבינים שהיא מעט מורכבת יותר מאי אילו הבחנות לאומניות גזעניות, מעטים הם כל כך גם בין אלה שעמדתם הפוליטית היא מה שמכונה "שמאל".

(C) Indymedia Israel. Unless otherwise stated by the author, all content is free for non-commercial reuse, reprint, and rebroadcast, on the net and elsewhere. Opinions are those of the contributors and are not necessarily endorsed by Indymedia Israel.