Independent Media Center, Israel
http://indymedia.org.il

ערן אין לי כל עניין במרחבSaturday 08 Feb 2003


author: יוסי שורץ



ערן שלום

תודה על מכתבך ועל ההזדמנות שאתה נותן לי להבהיר לך את יחסי לדוד מרחב.

איני יודע מדוע אתה חושב שאני הוא שמפליל את דוד מרחב. האם אני הוא שהכריז בקולי קולות מעל האינטרנט שאני מארגן פגישה חשאית עם פלסטינים במזרח העיר? לא! היה זה הוא.

האם אני הוא שהודעתי בקולי קולות שאני שייך לארגון הנפגש בימים אלו עם צעיר פת"ח? לא! היה זה מרחב.

אנא ממך תחשוב, מי מפליל את דוד מרחב אם לא הוא עצמו. עמדתו של מרחב שאני הוא שמפליל אותו היא עמדת הקוזאק הנגזל.

אין לי כל בעיה שישראלי ייפגש או יהיה קשור לארגון העושה עבודה בקרב צעירי פת"ח. יש לי התנגדות לכך שהוא יצהיר זאת מעל דפי האינדמידיה משום שאז הוא מפנה את הזרקורים של השלטון אליו ואל חבריו.

הצהרות מסוג זה הן המשרתות את השלטון. אני משתדל לעומת זאת להזהיר את אלו המתקשרים למרחב כי בשיטותיו הוא מסוכן להם.

בדוק שאלה זו באינדמדיה כאשר אתה שם במנוע החיפוש את השם דוד מרחב, או ברית הפועלים הסוציאליסטית במשך 30 הימים האחרונים.

אני גם אומר לך באחריות מלאה שכאשר מרחב הודיע על פגישה זו, שהייתה אמורה להיערך לדבריו ערב הבחירות, כל אנשי השמאל המכירים את מרחב ואיני מדבר על ארגוננו, התקשרו זה לזה טלפונית כדי להזהיר מפני מרחב. על מנת למנוע ספקות מלבך התקשר לראובן קמינר ממנהיגי חד"ש ושאל אותו האם לא קיבל טלפון מארגון אחר משלנו שהזהיר אותו ושאל כיצד להזהיר אפילו את השמאל באנגליה מפני מרחב. אנו עצמנו קיבלנו מכתבים מארגונים באנגליה שאינם קשורים עמנו המזהירים מפניו. ולא רק זאת אלא שמרחב בדרכים מוזרות ידע על מכתבים אלו מבלי שאנו או הארגון עליו אני מדבר מסר לו שהתקשרו עמנו בעינינו כדי להזהיר אותנו מפניו..

יתר על כן אני מציע לך לעשות את התרגיל הבא.

רשום את השם בפ"ס במנוע החיפוש באתר זה וראה מה קורה כאשר דוד מרחב כותב מאמר ומה קורה כאשר אני או שחר כותבים מאמר.

הרושם שלי ותקן אותי לאחר חיפוש אם אני טועה שככלל אנחנו מתעלמים ממאמריו, לעומת זאת הוא נכנס למאמרים שלנו על מנת לסלף את תוכנם.

קח למשל שלושה נושאים אחרונים.

1. שאלת המאבק הפנימי בחד"ש

2. שאלת המעבורת לחלל.

3. שאלת הרוזנברגים.



אנחנו כתבנו כי אנו מתנגדים לפילוג על בסיס לאומי בתוך חד"ש משום שיהיה זה פילוג ריאקציוני. עמדתנו כפי שהסברנו לא אחת ולא שתיים היא שחד"ש חשובה לנו משום שחברי השורה מהווים את הארגון של פעילי השמאל הגדול ביותר. כי אנו מתנגדים לפרוגרמה ולהנהגה של חד"ש וכי הדרך קדימה עבור חברי חד"ש היא אימוץ הפרוגרמה המהפכנית. הסברנו זאת בכל ויכוחינו עם "אבנא אל באלד ואחרים. הסברנו לפני הבחירות כי אנו מעונינים לחזק את חד"ש בדיוק מסיבה זו.

מעולם לא טענו שאנו נגד פילוג באופן עקרוני. למשל לא היינו מתנגדים בסיטואציה אחרת בה יש רוב מהפכני בתוך חד"ש לפילוג והפרדה מהימין הרפורמיסטי. אולם אנו מתנגדים היום במצב הקיים לפילוג משום שזה ישרת את הציונות ולא את מעמד הפועלים.

מי כותב בניגוד לעמדתנו המוצהרת, בניגוד למאבק שניהלנו לפני הבחירות , בניגוד להגיון של השיטה שלנו כי אנו מבקשים לפלג את חד"ש היום כדי להוציא מספר חברים משם, אם לא דוד מרחב?

האם זה ויכוח לגיטימי או השמצה חסרת כל בסיס עובדתי? מה בא סילוף מכוון זה לשרת? ברור שהוא בא לשים מכשולים בדרכנו גם אם הוא תוצאה של שקרים וסילופים. מה יהיה האפקט אם מכשולים אלו יצליחו?

למי הם יעזרו? לאלו המבקשים לפלג את מק"י חד"ש על בסיס ריאקציוני ומי יהיה המרוויח מכל זה? התנועה הציונית.

2. הבה וניקח את שאלת המעבורת. אנו כתבנו כי שליחתה לחלל נועדה להיות "לחם ושעשועים" דהינו להפנות את תשומת הלב של ההמונים ממצבם המדרדר ומהמלחמה הנוראה שארה"ב מתכננת כנגד האנושות.

הוספנו וכתבנו מייד כאשר האסון קרה כי האסון שאירע אינו סתם אסון טכני אלא כתוצאה מכך שהחללית הייתה ישנה והתחזוקה לא הייתה טובה. דהינו האשמנו את בוש בהזנחה פושעת.

מי נכנס לויכוח זה כדי להוכיח שאנו טוענים שבוש שלח את האסטרואנטים בכוונה תחילה כדי להתפוצץ, אם לא דוד מרחב. מדוע? מה זה ואת מי זה בדיוק משרת? באופן מידי ברור שזה נועד לפגוע באמינות שלנו כאשר מרחב לא בוחל בסילוף מודע ומכוון של עמדתנו. גם כאשר פירושו של דבר יציאה להגנת האימפריאליזם.

3.הבה וניקח את שאלת הזוג הקומוניסטי רוזנברג שהאימפריאליזם האמריקאי הוציא להורג בשנות החמישים באשמת שווא של העברת סודות פצצת האטום לברה"מ. איש ימין הכותב באופן קבוע מצד ימין והחותם בשם סמבו, טען כנגדי שיוליוס רוזנברג הודה שהוא היה מרגל. דהינו סמבו יצא להגנת הוצאתם להורג של הזוג. במציאות היה זה גרין גלס אחי אתל רוזנברג, אשתו שהודה על סמך עסקת טיעון, ועל סמך הודיה זו הם הוצאו להורג. מי רץ לצדד בעמדתו של סמבו אם לא דוד מרחב. בניגוד לאמת ותוך התייצבות לימן הימין באתר והאימפריאליזם?

מדוע משתמש מרחב בסילופים מכוונים תוך התייצבות באופן קבע לצד הימין, הציונות והאימפריאליזם, כנגד עמדותינו?

אספר לך מדוע.

בשעתו דוד מרחב פנה אלינו שנקבל אותו כאוהד. אני אישית הייתי מוכן לחשוב על כך בחיוב, למרות שידעתי שישי לו שם לא טוב בחיפה וטענתי שהוא בסך הכל איש צעיר היכול להשתנות. הייתי במיעוט והתקבלה החלטת רוב שלא לקבלו. על כך הוא צבר טינה אישית לא קטנה, כאשר הוא משקר בעניין זה ומכחיש שהוא פנה אלינו כדי להתקבל כמעומד.

מרחב הוא אדם מאוד לא יציב מבחינה פוליטית ומאז שאני מכיר אותו בערך שנתיים הוא החליף לערך חמישה ארגונים פוליטיים. אולם גם זה לא נורא בפני עצמו שכן אנשים מחליפים ומשנים עמדות ואף ארגונים. אלא בדרך כלל אנשים משנים את הארגון שלהם בתקופה של תנועה היסטורית ממשית, היוצרת משבר בארגונם. למשל ערב מלחמה כאשר חלק מהחברים מתנגד לצד מסוים במלחמה וחלק אחר מתנגד לשני הצדדים כאחד. מעט מאוד אנשים מחליפים ארגונים מדי מספר שבועות כאשר הם טוענים כל פעם שהם הנציג של ארגון בינלאומי זה בארץ זו.

הגרוע ביותר שמאז שאני מכיר את מרחב בכל פעם הוא נע לארגון יותר ימני בספקטרום הטרוצקיסטי. כאשר הארגון הנוכחי בו הוא נמצא , "מפלגת הפועלים המהפכנית" הוא ארגון שבראשו עמד איש מושחת מאוד בשם ג'רי הילי. הסטלין של התנועה הטרוצקיסטית שלא בחל בשום אמצעי במאבק כנגד מתנגדיו משקרים ועד אלימות פיזית, כאשר הוא מנצל נשים באופן מיני וקשור להעברת כספים אליו מאדם כקדפי תמורת כתרי השבח שהעיתון היומי של ארגונו של הילי קשר לו בתמורה. יורשיו של הילי שהיו סגניו במשך שנים ממשיכים באותן שיטות. דוד מרחב יודע כל זאת משום שבגלגוליו הקודמים הוא הצהיר לא אחת שאכן הילי היה בנדיט פוליטי. מה משמעות המושג בנדיט פוליטי במילון המרכסיסטי? אחד החובר לימין כנגד שמאל.

מושג זה מתאר כיום את דוד מרחב. את מי הבנדיט הפוליטי משרת? את מה זה משרת? אומר לך את מה זה משרת, ליצור את הרושם שהטרוצקיסטים כולם מופרעים מסכנים ומסוכנים. ביקשתי ממרחב פעמים רבות שלא ייכנס לויכוחים מסוג זה באשכול שאני כותב. שיכתוב מה שהוא רוצה באשכול שלו מבלי שאני אתערב. בדיוק כדי למנוע יצירת רושם זה. הוא כמובן מסרב ומתעקש להיכנס לאשכולות שלי. מדוע? מה זה משרת?

הוא משתדל לכפות עלי ויכוחים נואלים שאיני רוצה בהם, מדוע?

הוא השיג את האפקט בו רצה במקרה שלך כפי שמכתבך מעיד. אני משוכנע שאם היית מכיר את הארגון שהוא נכנס אליו הוא לא היה עושה עליך את רושם המסכן המופלל, אלא היית רואה אותו בצבעיו האמיתיים.

מקווה שתעשה כבקשתי ותגיע לבד למסקנות שלך.

בברכה יוסי שורץ

ברית הפועלים הסוציאליסטית.





(C) Indymedia Israel. Unless otherwise stated by the author, all content is free for non-commercial reuse, reprint, and rebroadcast, on the net and elsewhere. Opinions are those of the contributors and are not necessarily endorsed by Indymedia Israel.