Independent Media Center, Israel
http://indymedia.org.il

הסהרורי תוקף בשניתFriday 07 Feb 2003


author: דוד מרחב



יוסי שוורץ מאד ברור ברמיזות שלו. אותי, ראש דסק החדשות של הפורטל ההומו-לסבי היחיד בישראל המסונף לאתר האינטרנט של "ידיעות אחרונות", הוא מכנה "עיתונאי מדרגה שנייה". שוורץ, פליט מסכן מהמאבק המעמדי, זקוק לתיאורים בוטים כדי לתקוף אנשים אשר מבינים קצת יותר ממנו מה הולך באמת בשטח. פעם אחר פעם מעלה יוסי שוורץ, אמן הפלגנות ואחד האנשים הידועים בשמאל כבעל נטייה להרוס כל דבר היוצא מתחת לידיו, את השטות כאילו חד"ש עומדת בפני פילוג לאומני.



שוורץ, שרלטן ומאחז עיניים המנסה לזרות חול בעיני חברי חד"ש הערבים והיהודים, מנסה להשתמש בטרמינולוגיה המרקסיסטית כדי להסביר שבעצם בחד"ש יש פילוג בין סיעה יהודית-ציונית לבין סיעה ערבית-לאומנית הנתמכת ע"י מיעוט יהודי. הרי מה המטרה של אותו פליט מסכן, שמאחר שהוא נפלט מכל מאבק מעמדי אפשרי משום שניסה לחבל בכל חזית מאוחדת אפשרית, שוב ושוב מנסה לבסס לתיאוריות ההזויות שלו בסיס מרקסיסטי? המטרה שלו זה להביא לכת הסהרורית שלו המונה שבעה וחצי אנשים כמה וכמה מתומכי חד"ש. כולם יודעים שזה לא יצליח לו, אע"פ שנמרוד אמזלק כבר רמז שהוא נאמן לרעיון הסוציאליסטי ולא למסגרת המפלגתית. המשמעות של הדברים, מבחינה אובייקטיבית, היא שבחד"ש קיים מיעוט קטן עם השקפות ציוניות שבעיניו שותפות ערבית-יהודית תלויה במנדטים ולא בדרך. שוורץ, במקום לתת תמיכה בלתי-מותנית לאנשים כמו מוחמד ברכה הנאבקים נגד המגמות המסוכנות הללו, עוזר לסיעה הציונית בחד"ש (אשר כבר עשתה מאמצים לקרב את החבר'ה של שוורץ למק"י כדי לארגן שם סיעה ציונית במסווה מרקסיסטי, תחת השם "הברית הסוציאליסטית"). אבל כוחה של הסיעה הזאת נאמד, במקרה הטוב, בפחות מעשרים-שלושים איש.



הצורך להגן על מק"י מפני פילוג ריאקציוני איננו קשור בכלל לפרוגרמה שלה. מק"י, כמפלגה אנטי-ציונית עם השקפות סטליניסטיות, מעורה הרבה יותר ברקמת החיים של האוכלוסייה הפלסטינית בישראל מאשר הקבוצה הסהרורית ששוורץ מנהיג. אבל מק"י כלל לא עומדת בפני פילוג לאומני כלשהו. הסתירה המרכזית של מק"י היא שהיום הצורך האובייקטיבי הוא שבתנועה הלאומית הפלסטינית יהיה אגף קומוניסטי מהפכני מונהג ע"י מרקסיסטים. אין שום אפשרות לכונן אגף כזה אם מקבלים את הרעיון של אוסלו וכינון שתי מדינות על סמך הסכמה בין הבורגנות הפלסטינית, הבורגנות הציונית והאימפריאליזם האמריקני. לעומת זאת, ושוורץ מציע למק"י להיקלע לבידוד מזהיר עם הרעיונות המשוגעים שלו, אין שום אפשרות להתנגד לתנועה הלאומית הפלסטינית ולתביעה הבסיסית שלה – מדינה פלסטינית עצמאית שבירתה ירושלים הערבית, עם מימוש זכות השיבה. ממתי שוורץ, השייך לאריסטוקרטיה של מעמד העובדים היהודי בישראל, הוא אדם אשר יכול להרשות לעצמו להטיף לתנועה לאומית שלה לבחור מה תהיה הנהגתה? הטרוצקיסטים צריכים להיאבק על הנהגתה התנועה הלאומית הפלסטינית ועל ארגון מעמד הפועלים הפלסטיני והפלאחים לא כפליטים מסכנים מהמאבק המעמדי, שזה המעמד של שוורץ וששת חבריו, אלא מתוך המאבקים של התנועה הזאת. לכן, שני חברים של ברית הפועלים המהפכנית (שכותב שורות אלו חבר בה) השתתפו במפגש צעירי הפתח שנערך בגדה המערבית לאחרונה והתערבו עם פרוגרמה מהפכנית ואף זכו לאהדה!



מהפכנים ימשיכו לעמוד לצד התנועה הלאומית הפלסטינית, יגנו על אש"ף מפני הציונות והאימפריאליזם ויגנו על המיליטנטים הפלסטינים מפני כל מתקפה מצד הבורגנות הלאומנית הפלסטינית, ולא יעמדו כפליטים כיתתיים מהמאבק המעמדי אשר כל תפקידם הוא להרצות מה נכון ומה לא. השרלטנות והנוכלות של מי ש"דואג" לאנשי חד"ש ומספר להם על מאבק בין לאומנות יהודית ללאומנות ערבית, צריכים להדאיג כל איש שמאל אמיתי, בחד"ש ומחוצה לה.

(C) Indymedia Israel. Unless otherwise stated by the author, all content is free for non-commercial reuse, reprint, and rebroadcast, on the net and elsewhere. Opinions are those of the contributors and are not necessarily endorsed by Indymedia Israel.