![]() | Independent Media Center, Israel http://indymedia.org.il לידידי המשוררSunday 02 Feb 2003 author: יוסי שורץ |
ידידי היקר שמואל ירושלמי הויכוח שבינינו אינו על מה שאתה רואה כרגע. על כך שההכרה הנוכחית של מרבית היהודים בארץ זו ובוודאי בקהילה הרוסית יהודית היא לאומנית אין מחלוקת, השאלה היא האם זה מצב אימננטי? על כך המחלוקת.. המרכסיזם אינו שיטה אימפרציסטית וגם לא המשך ישיר של המטריאליזם הצרפתי המכניסטי,אלא של מטריאליזם דיאלקטי. למה אני אומר זאת? האימפרציזם של ביקון ויום היה צעד קדימה במחשבה האנושית שהייתה צריכה להתגבר על הסכולסטיקה של הכנסייה הקתולית ששלטה במחשבה כאשר התווכחו שם כמה מלאכים יכולים לעבור דרך הקוף של המחט. הטענה שלהם כי כל הידוע הוא תוצאה של ניסיון של החושים היא קביעה נכונה, הבעיה שלהם היא שכאן הם עצרו כאשר הם שוללים את האפשרות כי החושים נפעלים ופועלים על מציאות חומרית מחוצה לה, ובחולשה זו חזרו אל השגיאה של ההגמון ברקלי דהינו של האידיאליזם הפילוסופי. לעומת זאת המטריאליזם הצרפתי של הלווציוס ושל דידרו ראו את העולם אומנם כחומר אולם תפסו את החומר ואת התנועה כמנותקים זה מזה והחומר נשאר אותו חומר רק נוסף או נפחת בהתאם לתנועה החיצונית שלו. לעומת זאת המרקסיזם רואה בתנועה תכונה בלתי נפרדת מהחומר כאשר לחומר עצמו יש תנועה כתוצאה מהסתירות הפנימיות שלו המפתחות והופכות לאיכויות חדשות. אז מה הקשקוש לכאורה הפילוסופי הזה ולעמדתך? אין דבר שיש לו תכונות קבועות ובלתי משתנות שפשוט זז והיהודים והכרתם אינן תופעה קבועה ובלתי משתנה. הבעיה של המוני היהודים המנוצלים כאן היא שהם עדיין לא קלטו שהציונות היא מלכודת מוות עבורם וכי הדרך החוצה היא לא במדינה ציונית יותר חזקה אלא בהתנגדות לציונות ולמצב הכרתם זה אחראי השמאל גם הציוני אך גם הלא ציוני. יום טוב לך ואם תרצה להצטרף לחוג על דיאלקטיקה אתה מוזמן הוא היום בערב בתל אביב. |
(C) Indymedia Israel. Unless otherwise stated by the author, all content is free for non-commercial reuse, reprint, and rebroadcast, on the net and elsewhere. Opinions are those of the contributors and are not necessarily endorsed by Indymedia Israel.