الإبحار

 

Global IMC Network

  • www.indymedia.org
 

סיור בעילבון

סיור בעילבון // שבת 30.10.2010 // זוכרות הצטרפה, בפעם הראשונה, לאירוע שמתקיים מידי שנה בעילבון לזכר רציחתם של 29 תושבים של עילבון ושבט אלמואסי. חיילים ישראלים רצחו אותם בשבת 30.10.1948.

לדיווח המלא

 

זוכרות הצטרפה, בפעם הראשונה, לאירוע שמתקיים מידי שנה בעילבון לזכר רציחתם של 29 תושבים של עילבון ושבט אלמואסי. חיילים ישראלים רצחו אותם בשבת 30.10.1948. הטבח בעילבון, גירוש ללבנון, ביזת הרכוש וחזרת התושבים לכפר, נחוו אז ועדיין נחווים כאירוע טראומתי קשה בתודעת התושבים. תחושת הכעס והכאב הייתה נוכחת באויר התהלוכה וטקסי הזכרון שקיים הוועד העממי בעילבון. לעומת זאת, כמעט כל הציבור הישראלי לא ידע ולא שמע על אירועי הכפר הזה. טבח עילבון הוא אחד המקרים הקשים שאירעו במהלך הנכבה הפלסטינית העלומה מתודעתם של הישראלים.

 

 זוכרות רוצה להנגיש את המידע אודות הנכבה הפלסטינית, כמו הסיפור של עילבון, לציבור הישראלי. זוכרות הביאה לטקס בעילבון ישראלים ששמעו בפעם הראשונה בחייהם את הסיפור מפי ניצולים, הניחה זרים ליד שתי האנדרטאות בכפר, הוציאה לאור וחילקה למשתתפים באירוע חוברת "זוכרות את הנכבה בעילבון" בערבית ועברית, והעלתה את המידע לאתר האינטרנט שלה. 25 ישראלים חברו לכ- 200 תושבים מעילבון בטקס כואב ומרגש. ליד האנדרטה הראשונה בבית הקברות של שבט אלמואסי, עמדה אשה שביקשה ממנחה הטקס לקרוא באוזניה את שמותיהם של הנרצחים הרשומים על לוח השיש בבית הקברות. 15 שמות היו שם. עם הישמע כל שם היא הוציאה קולות של בכי ומלמלה כמה מלים. שניים מהם היו אחים שלה. את כל השאר היא הכירה, הרי כולם בני שבט אחד. ליד האנדרטה השנייה בבית הקברות המרכזי הנוצרי של עילבון התקיים טקס נוסף ותפילות לזכרם של 14 נרצחים נוספים

التعليقات

Random Image

The Real History of Having Settled To Complete Reviews
 

تلقيم

لَقِّم المحتوى Features

لَقِّم المحتوى Newswire

 

ابحث