Independent Media Center, Israel
http://indymedia.org.il

גישה קצת אחרת
author: יורם בר-חיים



כאשר מאבק הוא במישור הכולל של הדיכוי (הפגנת יום האדמה, הפגנת יום האשה, אחד במאי, יום הגאווה) יש מקום להשתדל שתעלה בו מלוא הפרספקטיבה של התנגדות לדיכוי באשר הוא דיכוי כאשר ההקשר הקונקרטי הוא אותו מאבק. לגבי מאבקים ספציפיים יותר, כמו נגד הריסת בית מסוים, הגנה על אדמותיו של כפר ספציפי או הפגנה נגד בית משפט אחרי זיכוי אנס (סתם לדוגמא, הלואי שהיו הפגנות כאלו והרבה) אז באמת צריך להשתדל הרבה יותר למקד את האנרגניות במקרה הספציפי, בקורבן הספציפי ובדרישות שהוא מעלה (או אנו מעלים בשבילו...) באותו עניין ומיותר להתעמת על מלוא הפרוגרמה של כל פעילה ופעיל.

ברור שיסמין לא התכוונה ליצור עימות פרוגרמתי אלא רק באה בלבוש החביב עליה, שאינו מקובל במקום שאליו באה. מאחר ובהקשר של אותו ביקור יסמין שייכת לצד הפריבלגיוני המביע סולידריות ולא לסובלים מהדיכוי עצמם, הרי שאני, לו הייתי במקומה (והייתי פעם), הייתי מטיל על עצמי את חובת הרגישות והויתור.

(C) Indymedia Israel. Unless otherwise stated by the author, all content is free for non-commercial reuse, reprint, and rebroadcast, on the net and elsewhere. Opinions are those of the contributors and are not necessarily endorsed by Indymedia Israel.