Independent Media Center, Israel
http://indymedia.org.il

תגובה
author: יסמין



לא באתי להתארח אצל אף אחד. באתי להפגין נגד הגדר. אם בגלל שהיו לי מכנסיים קצרים אז האנשים בכפר ירצו לפרק את האוהל כמו שאיימתם עלי, אז אולי לא כל כך חשוב להם עניין הגדר.



המפגינים האחרים הם לא חברים שלי, אולי חלק כן, אבל עקרונית הם לא, גם לא הערבים וגם לא הישראלים.



וכולם מתייחסים לזה כאילו אנחנו אומרים שהתרבות הישראלית היא בסדר. לרגע לא אמרנו את זה. משפטים כמו "גם בתרבות הישראלית את מדוכאת, לכן תתכסי" היו ממש לא לעניין.



אני חושבת שהאנשים שם לא יכולים עדיין לעצום את העיניים ולדחוף צמר גפן לאוזניים ולא לשים לב לזה שאלה שהולכות עם מכנסיים קצרים הם אלה שיעזרו להם במאבק, שלא יחכו לבנות צנועות עם חצאית.



וזה לא היה מגעיל ודוחה שלנשים בכפר היה אסור לבוא?



ואולי זה הבית שלהם אבל הגוף שלי הוא ש ל י הגוף שלי לא שייך לאף אחד אחר. הם רוצים להלביש מישהי? שיקנו ברבי וילבישו אותה איך שהם רוצים. אבל הם לא צריכים כי יש להם נשים בבית.



אני לא מבינה איך אנשים יכולים לשתף פעולה עם דיכוי כזה. וגם מה שעומד מאחורי זה. הם לא רצו שאני אלבש מכנסיים ארוכים כי "ככה זה נהוג" הם רצו שאני אלבש מכנסיים ארוכים כי האישה בדת מוצגת כדבר טמא. וכי יש להם בעייה עם הגוף שלי, ואת הגוף שלי אני לא יכולה להשאיר בבית שאני באה. ואני נעלבת מזה שאומרים לי "תתכסי, הגוף שלך טמא" אז אני מאוד מצטערת אם העלבתי מישהו, אבל גם העליבו אותי. והגוף שלי לא טמא. ומבחינתי אין הבדל בין מכנסיים ארוכים לרעלה כי זה בא מאותה סיבה.



ולא משנה אצל מי אני מתארחת לאף אחד אין זכות להכנס לתחום הפרטי שלי. הגוף הנשי הוא לא רכוש ציבורי. ואני לא ברבי שאפשר להלביש איך שרוצים. ואם הם היו מתארחים אצלי לא הייתי יכולה לבקש מהם להתפשט, ומבחינתי להתכסות זה כמו להתפשט אצל אנשים אחרים.



וגם להעליב את החבר הכי טוב של האיש ההוא לא היה נחמד.אם הייתי קוראת לחבר הכי טוב שלך "חיה טמאה" לא היית נעלבת? אולי הוא כמו משפחה בשבילו? אתם יודעים, משפחה, הדבר הקדוש ההוא, אם הייתי אומרת על מישהו מהמשפחה של אחד האנשים חיה טמאה, אז איך הוא היה מרגיש? ומה אתה רוצים, שהבחור בא להפגנה הוא יסגור את הכלב בדירה?



ולהעליב הומואים זה הכי נורא. לבקש לא ללכת עם שלט של כביסה????? זה הרבה יותר נוראה מעניין המכנסיים הקצרים. גם הומואים זה חיה טמאה? כי אישה בטוח היא חיה טמאה.



להסכים לעניין הזה היה להודות שיש לאנשים זכות לפלוש לתחום הפרטי שלי. שיש לגיטימציה לכסות את הגוף הנשי הטמא.



ורק במי שיש לו תרבות פרימיטיבית אפשר לפגוע? שקוראים לגוף שלי טמא זה לא מעליב? שקוראים לחבר הכי טוב שלי טמא זה לא מעליב? שאומרים לי לא לבוא להפגנה כי אני לסבית או לבוא אבל להיות עמוק בתוך הארון כי זאת בושה זה לא מעליב?



ואני לא אומרת כלום שמחלקים לי תמונות של שהידים בהפגנות, וזה קורה הרבה, או שצועקים דברים בעד פיגועים, אולי יש כמה אנשים מעצבנים שרוצים להוריד דגלים אדומים, אבל זה שהם הקשיבו להם והורידו אותם לא אומר שאני צריכה להקשיב להם ולכסות את הבירכיים הטמאות שלי.

לא באתי להתארח. באתי להפגין נגד הגדר, ואף אחד שם לא חבר שלי. ואף אחד לא יגיד לי איך להתלבש. היו לכם מספיק דורות על דורות שהכרחתם נשים ללבוש רעלה. זה נגמר. אז אולי אני כופה את התרבות שלי, אני לא מבינה איך כי לא הכרחתי אף אחד ללבוש מכנסיים קצרים לבשתי בעצמי. אז באסה. פוגע בהם נורא שהכיבוש הישראלי לא נותן להם לשים רעלה על כל אישה. אני בטוחה שהם יוכלו להתגבר על הנזק הנפשי שגרמו להם המכנסיים הקצרים שלי

(C) Indymedia Israel. Unless otherwise stated by the author, all content is free for non-commercial reuse, reprint, and rebroadcast, on the net and elsewhere. Opinions are those of the contributors and are not necessarily endorsed by Indymedia Israel.